دکوراسیون داخلی اتاق خواب شیک و منحصربه فرد

نوشته شده توسط:قلیبسی قلفثقصث | ۴ دیدگاه

عنوان: دکوراسیون اداری لوکس و مدرن

این مقاله درمورد دکوراسیون سنتی می باشد.

استفاده از نور در طراحی دکوراسیون داخلی و به خصوص نورپردازی آشپزخانه و اتاق خواب از اهمیت زیادی در طراحی فضای داخلی منزل برخوردار است.

نور عنصری است که بواسطه آن دیدن اشیاء ممکن می شود. نور می تواند ریتم خلاقانه ای به یک فضای داخلی ببخشد. بدون نور نه فرم را احساس می توان کرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمی در بردارد. چه بسا نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشایند و چشم نواز کند. نورپردازی در کنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملکردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند. نور مناسب یک اتاق حتی می تواند چهره آدمی را گرم و صمیمی کند. به کمک نورپردازی می توان یک فضای داخلی را به جزایر نورانی متنوعی تبدیل کرد .

هر گوشه آشپزخانه را نورپردازی کنید!
این روزها آشپزخانه‌ها با ردیفی از کابینت‌ها، اجاق و یخچال جاسازی شده به موازات هم دیگر فقط با یک رشته سیم روشن نمی‌شوند. مساله اینجاست که قدیم‌تر‌ها کدبانوی خانه هم کارها را روی میز وسط آشپزخانه‌ اش انجام می‌داد که درست زیر نور لامپ قرار گرفته بود اما حالا این میزها جای‌شان را به میز کارهای کنار اجاق گاز یا شیر آب و سینک ظرفشویی داده‌اند. اینجاست که دیگر فقط یک چراغ سقفی جواب نمی‌دهد چراکه در این وضعیت افراد پشت به منبع نور و در زیر سایه خودشان مشغول به کار می‌شوند و هنگام کار نور کافی ندارند. روی گاز هم که تکلیفش روشن است. هودهای امروزی همه‌شان چراغ دارند. اگر هم نداشتند باید یک چراغ قابل تنظیم در بالای اجاق گاز نصب شود. بالای سینک ظرفشویی هم به یک چراغ نیاز است تا برای شست و شوی ظروف و مواد غذایی به‌خصوص در شب‌ها نور کافی داشته باشد. اما برای سطح روی کابینت‌ها این روزها به مدد چراغ‌های مهتابی که زیر کابینت‌های دیواری نصب می‌شوند، کار راحت شده است و برای روی اپن و جزیره آشپزخانه هم می‌توانید از چراغ‌های رشته‌ای استفاده کنید؛ دو یا سه لوستر حبابی که با ارتفاع‌های مختلف کنار هم قرار گرفته‌اند.

 

نور اتاق خواب
اتاق خواب از آن اتاق هایی است که نور یکی از اصلی ترین اجزای آن است و رکن اساسی آن به حساب می آید.
یک نور بسیار ملایم برای شب ها، باعث می شود تا شما به راحتی خوابتان ببرد و یک خواب راحت و آسوده داشته باشید. همچنین یک نور قوی باعث می شود شما صبح ها دچار مشکل بالا نشوید و برای پوشیدن لباس لازم نباشد اتاق خوابتان را ترک کنید. مهم ترین چراغ و نور در اتاق خواب شما چراغ هایی است که در کنار تخت خواب است. برای قرار دادن این چراغ ها شما می توانید از دیوار پشت تخت استفاده کنید و چراغ را روی دیوار نصب کنید.

اگر از چراغ های پشت تخت استفاده می کنید این نکته را باید مورد توجه قرار دهید که ارتفاع چراغ ها پشت سرتان نباید زیاد باشد. اگر از تختخواب دو نفره استفاده می کنید حتما آنها را جدا کنید و کلید را هم به صورت جدا قرار دهید. اگر هم به سراغ چراغ خواب های رومیزی رفته اید دقت کنید که ارتفاع آنها طوری تنظیم شود که نور مستقیم به صورت شما نخورد. می توانید از کلیدهای دیمر یا همان تنظیم کنندهای نور در اتاق خوابتان استفاده کنید. این کلیدها حتی برای چراغ اصلی اتاق خواب نیز قابل استفاده است. اگر نور خورشید که از پنجره اتاق داخل می شود مستقیم به صورت شما می خورد و باعث اذیت شما می شود، راهکار این است که از پرده های حصیری یا کرکره ای استفاده کنید تا از این مشکل نجات پیدا کنید.

از شمع در اتاقتان استفاده نکنید. البته تا زمانی که مطمین نشده اید قبل از اینکه خوابتان ببرد آن را خاموش خواهید کرد.

در این مقاله درمورد دکور سنتی اشاره ای شده است

  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۲۰:۰۰:۴۲

    What i don't understood is in truth how you are now not actually much more
    well-appreciated than you might be right now. You are so intelligent.

    You recognize thus significantly relating to this topic, made me personally believe it from so many varied angles.

    Its like men and women aren't involved except it is one thing to do with Lady
    gaga! Your individual stuffs excellent. All the time care for it up!

  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۰۱:۱۱:۳۲

    I’m not that much of a online reader to be honest but your
    sites really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back down the
    road. All the best

  • What causes pain in the back of the heel?

    What causes pain in the back of the heel?

    • ۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۰:۳۲:۲۴

    Excellent post. I was checking continuously this blog and I am impressed!
    Very helpful information specially the last part :) I care for such info a
    lot. I was looking for this particular information for
    a long time. Thank you and best of luck.

  • Can you get taller with yoga?

    Can you get taller with yoga?

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۱۹:۳۸:۲۴

    I am truly happy to glance at this weblog posts which consists of plenty
    of valuable information, thanks for providing these statistics.

وبلاگ ما مقالاتی در مورد  مراسم ازدواج,دکوراسیون داخلی و اخذ اقامت و مهاجرت به سراسر دنیا فعالیت میکند.در این وبلاگ در زمینه مراسم ازدواج توضیحاتی در مورد برگزاری مراسم و شام عروسی و باغ عروسی و غیره ارائه میشود.همچنین در ارتباط با مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت کشورهای گوناگون نیز مطالب متنوعی ارائه میدهد.مطالب دکوراسیون داخلی نیز با موضوعاتی مانند دکور اتاق کودک,دکور آشپزخانه, کابینت ام دی اف و دکوراسیون اداری و...یکی از شاخه های فعالیت ما می باشد.