مهاجرت به آمریکا و روش های اخذ اقامت آن

نوشته شده توسط:قلیبسی قلفثقصث | ۴ دیدگاه

عنوان: مهاجرت به آمریکا از طریق گرین کارت، شرایط و مراحل آن

این مقاله در مورد زندگی درامریکا می باشد.

ایالات متحدهٔ آمریکا (United States of America به اختصار: USA) کشوری در آمریکای شمالی، و به پایتختی شهر واشنگتن DCاست. آمریکا سومین کشور پرجمعیت و چهارمین کشور وسیع جهان است، و از نظر نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. این کشور با نام‌های دیگری مثل ایالات متحدهٔ امریکا، (اِمریکا یا آمریکا) ایالات متحده، اتازونی (برگرفته از واژهٔ فرانسوی États-Unis، به معنای ایالت‌های متحد) و ینگه دنیا نیز خوانده می‌شود.

کشور آمریکا از شرق با اقیانوس اطلس، در غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کشور کانادا، و از جنوب با مکزیک مرز مشترک دارد. این کشور از راه پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد. آمریکا همچنین از طریق آلاسکا با روسیه مرز آبی دارد. علاوه این، مجموعه‌ای از جزیره‌ها، ناحیه‌ها، و مناطق متعلق به آمریکا در سراسر جهان پراکنده‌اند. مناطق جغرافیایی و فرهنگی ایالات متحدهٔ آمریکا عبارت‌اند از: نیوانگلند، ایالت‌های ساحلی اقیانوس اطلس، ایالت‌های جنوب، ایالت‌های غرب میانه (میدوست)، ایالت‌های جنوب غربی آمریکا و ایالت‌های غرب.

ایالات متحدهٔ آمریکا از شمال با کشور کانادا، و در جنوب با کشور مکزیک مرز خاکی دارد. این کشور در شمال غرب قارهٔ آمریکا و سواحل آلاسکا نیز با روسیه مرزهای مشترک آبی دارد. ۴۸ ایالت به هم پیوسته که خاک اصلی آمریکا را تشکیل می‌دهند، از شرق و جنوب شرقی به اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک، و از غرب به اقیانوس آرام منتهی می‌شوند. ایالت آلاسکا نیز از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از غرب به تنگهٔ برینگ، و از جنوب غربی به اقیانوس آرام ختم می‌شود. مجمع‌الجزایر هاوایی هم در جنوب غرب خاک اصلی آمریکا و در اقیانوس آرام واقع شده‌اند.

کشور ایالات متحدهٔ آمریکا در مجموع ۹٬۸۲۶٬۶۳۰ کیلومتر مربع وسعت دارد که البته ۴۷۰ هزار کیلومتر آنرا جزایر پراکنده و تحت قلمرو آمریکا در اقیانوس آرام و دریای کارائیب تشکیل می‌دهند.

نظام حکومتی آمریکا در چارچوب قانون اساسی، و بر اساس سیستم جمهوری فدرال بنا شده‌است. این کشور در سال ۱۷۷۶ میلادی (۱۱۵۵ ه.خ.)، در پی اعلام استقلال و اتحاد ۱۳ مستعمرهٔ سابق بریتانیا به وجود آمد.

ایالات متحده آمریکا بخاطر دور بودن از جنگ جهانی دوم, قدرت اثرگذاری خود در جهان را گسترش داد. آمریکا به عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شده است و از پایه گذاران پیمان نظامی ناتو می باشد. و پس از فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد به عنوان یک ابرقدرت منحصر به فرد درآمد. شهروند ایالات متحدهٔ آمریکا را معمولاً «آمریکایی» می‌نامند.

جمعیت آمریکا بر اساس برآورد سال ۲۰۰۹ ادارهٔ آمار آمریکا در حدود ۳۰۶٬۲۱۵٬۸۸۶ نفر تقریب زده شده است. نرخ رشد جمعیت آمریکا، در حدود ۰٫۹۷۵٪ است.

در این مقاله درمورد راه های گرفتن اقامت کانادا اشاره ای شده است.

  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۲۲:۰۵:۴۴

    Hello, i believe that i noticed you visited my weblog
    thus i came to return the choose?.I'm trying to find issues
    to enhance my website!I suppose its adequate to
    make use of a few of your concepts!!

  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۰۰:۳۰:۲۰

    Thanks for finally talking about >مهاجرت به آمریکا و روش های اخذ اقامت
    آن <Liked it!

  • fantasticrhythm6.jimdo.com

    fantasticrhythm6.jimdo.com

    • ۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۰:۳۱:۱۵

    I'm not sure where you're getting your information, but good topic.
    I needs to spend some time learning more or understanding more.
    Thanks for great info I was looking for this info for
    my mission.

  • What is distraction osteogenesis?

    What is distraction osteogenesis?

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۲۱:۱۷:۰۶

    Ahaa, its good conversation about this piece of writing
    here at this website, I have read all that, so at this time me also commenting at this place.

وبلاگ ما مقالاتی در مورد  مراسم ازدواج,دکوراسیون داخلی و اخذ اقامت و مهاجرت به سراسر دنیا فعالیت میکند.در این وبلاگ در زمینه مراسم ازدواج توضیحاتی در مورد برگزاری مراسم و شام عروسی و باغ عروسی و غیره ارائه میشود.همچنین در ارتباط با مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت کشورهای گوناگون نیز مطالب متنوعی ارائه میدهد.مطالب دکوراسیون داخلی نیز با موضوعاتی مانند دکور اتاق کودک,دکور آشپزخانه, کابینت ام دی اف و دکوراسیون اداری و...یکی از شاخه های فعالیت ما می باشد.